Rozmowa z Kurierem Kolejowym o tymczasowych mostach kolejowych oferowanych przez Janson Bridging Poland
Marek Witecki, Dyrektor Handlowy Janson Bridging Poland, w rozmowie z Kurierem Kolejowym mówi o tymczasowych mostach kolejowych, kładkach dla pieszych oraz innych rozwiązaniach na rzecz wsparcia realizacji inwestycji infrastrukturalnych na kolei.
Objazdy i utrudnienia to często konieczny, dodatkowy koszt remontów i inwestycji infrastrukturalnych, także na kolei. Można jednak znacznie ograniczyć ich występowanie za pomocą tymczasowych obiektów inżynierskich – zastępczych mostów kolejowych i kładek dla pieszych – które za pośrednictwem firmy Janson Bridging Poland są już dostępne na polskim rynku. Są to rozwiązania najwyższej jakości, sprawdzone w Europie Zachodniej, spełniające europejskie normy oraz oczekiwania wymagających klientów takich jak Pro Rail (Holandia) i Deutsche Bahn (Niemcy).
O ile tymczasowe kładki dla pieszych, instalowane w czasie remontów dworców lub istniejących kładek, są rozwiązaniem powszechnie spotykanym i skutecznie zwiększającym bezpieczeństwo pieszych na obszarze kolejowym, o tyle zastępcze mosty kolejowe są pewną nowością. Powstały one w odpowiedzi na zapotrzebowanie zachodnioeuropejskich operatorów infrastruktury kolejowej, w ramach prac badawczo-rozwojowych firmy Janson Bridging w Holandii. W wyniku tych prac otrzymano system mostów modułowych łączący charakterystyczną dla mostów tymczasowych mobilność i łatwość montażu z wymaganiami wynikającymi z charakterystyki ruchu pociągów – przede wszystkim wibracji i obciążeń konstrukcji. Obecnie jest to już konstrukcja sprawdzona w praktyce, o udowodnionej niezawodności w roli zastępczej przeprawy dla transportu kolejowego w powszechnie stosowanych klasach obciążeń.